14 Haziran 2016 Salı

11. ve 12. Hafta - İkili Test


1. Trimester'ın son yazısından Merhabalar Efendim. Trimesterı benim gibi yeni öğrenenler için, Latincede "üç ay" demekmiş. Tıp, gebeliği 3 aylık dönemlere ayırıyor. 1. Trimester, yani ilk 3 aylık dönemde, bebişlerin organ gelişimi başlıyor ve sonrasında tamamlanıyor, biz anniş adayları da bu süreçte "Ne oldum yahu" oluyoruz. Vücudumuz bu süreç ile tanışıyor ve alışmaya çalışıyor. Benim de bu hafta itibariyle, 12 haftam yani gebelikteki ilk 3 ayım bitmiş oluyor, yehuu, kaldı geriye üçte ikisi.

Bundan sonra daha keyifli, daha az sıkıntılı, bulantısız bir 3 ay geçirecekmişiz. Hadi inşallah. Bu arada ilk 3 ayı, bulantısız, kusmasız, öğürmesiz geçirdiğime göre, oldukça şanslı %30'luk kesime denk geldiğimi söyleyebilirim. Çünkü hamilelerin %70'i bulantı sorunu yaşıyormuş.

Ve mutlu haber. Doktorum ilk 3 ay Pambık minik olduğu için kilo almazsın dese de, iştahım açılır, homini gırtlak yerim ya da metabolizmam tuhaflaştığı için var olan kilomu koruyamam diye korkuyordum. Eee daha önümüzde uzun bir süreç var, ilk aylardan 2-3 kilo alırsak, işimiz zor. Malum bulantım yok, birçok yiyecekten soğusam da, hafif iştahsızlık olsa da, gayet güzel karnımı doyuruyorum. Yalnız hamileliği öğrendiğimizden beri, akşam yemeklerini en geç akşam 7'de yemiş oluyoruz. Sonuç: 12 hafta sonunda Başlangıç kilomdan fark +0 .

Tabi kilom artmadı diye göbek yok sanmayın. Şekil A'da görüleceği üzere, gazım var benim gazım! Sabahları daha normal boyutlarda olan göbüş, akşama doğru şaha kalkıp 5 aylık konumuna geçiyor. Tüpraş tesisleri gibi dolaştığım doğrudur.

Şekil A  :)


27 Mayıs 2016 günü ikili test yaptırmak üzere hastanemize geldik. İkili test için aç karnına olmak gerekmiyor hatta doktorumuz özellikle kahvaltı yapıp gelmemi istedi. Bende güzelce kahvaltımı yaptım, hatta sarelleli ekmeğimi yeyip bol bol da su içtim :) Her zamanki ultrason makinası kullanılarak, karından ense kalınlığı, boy, kol, kafa gibi ölçümler yapıldı. Ense kalınlığı olması gereken değerler içerisindeymiş. Pambık 4,5 cm i geçmiş. Kolu, bacağı kıpır kıpır. Hatta ultrasondayken birkaç kez zıpladı, zıplayan bebek yapmışlar :) Bir maşallahınızı alırım. Sanırım Sarelle işe yaramış. İkili testin tamamlanabilmesi için, kan vermek de gerekiyor. Bir tüp kan verdim. Sonuçlar yüzdelik değerler ile çıkacakmış. Bu değerler bebeğim Down sendromlu olma riskini gösteren değerler. Biz Kıbrıs'ta olduğumuz için, sonuçlar Ankara'daki bir laboratuvara gönderilecekmiş. Dolayısıyla sonuçlarımın gelmesi bir haftayı bulacakmış. (Yaklaşık 10 gün sonra kan sonuçlarım geldi. Çok şükür bebişin riski düşük değer olarak sayılıyormuş.)

Doktorumuz fıldır fıldır hareket eden bebişimiz için cinsiyet tahmininde de bulundu. Ama kesin sonuç, 15 gün sonraki kontrolümüzde belli olacak.

11. ve 12. Haftada Ben

Yemeklere karşı iştahsızlığım devam ediyor ama yine de herşeyden azar azar yiyebiliyorum. Karpuzu usanmadan, bıkmadan yiyorum. Bu hafta ara ara sancı giriyor, saniyelik ama şiddetli. Şöyle bir irkiliyorum ama Allah'tan çok kısa sürüyor. Rahim büyüdüğü için bu tarz ağrılar normalmiş. Mide yanmalarım başladı. Ara ara reflüye benzer yanma oluyor. Göbeğim şişmesine rağmen, hala eski kıyafetlerimi giyebiliyorum. Hamile olduğumu bilmeyenlerden farkeden henüz olmadı.

11. ve 12. Haftada Pambık

Ses tellerin oluşuyormuş, esniyormuşsun, çeneni oynatıyormuşsun. Hatta baş parmağını emiyorrmuş benim pambığım. Bu haftalarda çok hızlı büyüyormuşsun kuzucuk. Uyusun da büyüsün.

Bu Haftanın Sözü

Yapılan testlerin sonucunu beklemek ne kadar endişe vericiymiş. 10 gün boyunca, her ne kadar içimi ferah tutmaya çalışsam da, ya sonuçlar riskli çıkarsa diye içim içimi yedi.


Doktorumuz, ilk üç ay boyunca kullandığım Folik Asiti artık bırakabileceğimi söyledi. Bir sonraki kontrole ve testlere kadar herhangi bir hap kullanmama gerek yokmuş. Sağlıklı beslenebildiğim ve bulantım olmadığı için, vitamin de olsa gereksiz yere hap vermemesine sevindim açıkcası. Doktorumu seviyorum ;)

4 yorum:

  1. Seni de, PAMBIKI da, yeni blokunu da severim ben HANIMIM :) bak bak minik göbeğe bak o ne öyle :p az ihtişamlandır pambığı :)
    Testler için gözün aydın cnm...
    İlk hamilelik çok ayrı bir heyecan, merak... :) Çok güzel olsun her şey!

    Yine yine kocaman öpücükler!
    Ne sormak istersen buralardayım:
    Daginikanne@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağınığım,
      Hoşgeldin. Bloğumun ilk yorumu senden oldu, Bereketi Allah'tan olsun :)
      Pambık parmak kadar, göbek balkon kadar :) Büyüyecek inşallah teyzesi, senin paşa kadar olacak o da inşallah.
      Evet ilk hamilelik olunca herşeyi tek tek öğreniyorum. Sanki okulda gibiyim.Rabbim korktuğumuzla karşılaştırmasın.
      Kapını sorularımla arşınlayacağım kesin. Çok teşekkür ederim.
      Kocaman öpücükler bizden.

      Sil
  2. Nilgün teyzesi ziyarete gelmiş. Ve o minnakı takibe almışşşşş. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş gelmişsiniz, çok sevindik Nilgün Hanım ;)
      Çok teşekkür ederim, her daim bekleriz.
      Pambıkla beraber bizden kocaman Sevgiler.

      Sil